A régmúlt időkben az elegancia elsősorban az öltözködési szokásokból fakadt, ahogyan azt az egyik legjobb, az angol előkelő társaságot bemutató sorozatban, a Brigderton-ban is láthatjuk!”
Figyelmet fordítottunk a szereplők által viselt ruhák, pontosabban az fűző elemzésére.
De ez még nem minden, a sorozat rajongói számára több elemet is elárulunk: a 2. évad megjelenését, a jövőbeli szereplőket, pletykákat és sok más, a nagyközönség számára még nem ismert titkot.
Most, lássunk hozzá!
A Bridgertoni krónika
The Bridgerton Chronicle egy sorozat, amely Julia Quinn bestsellere alapján készült, és a Bridgerton testvérek nyolc gyermekének történetét meséli el, akik a londoni előkelő társaságban keresik a szerelmet.
Az amerikai sorozat első évadát Chris Van Duden készítette, a producere pedig Shonda Rhimes, 2020. december 25-én került adásba a népszerű Netflix platformon, amely a kreatív iparágak üzletágához tartozik.
A két család, a Bridgertonok és a Featheringtonok története a 19. században kezdődik.
Az English Regency idején a 19. századi arisztokrata Londonban a jó családokból származó fiatal lányoknak át kellett lépniük a kisasszonyból feleséggé válás útján. Ehhez nem volt jobb megoldás, mint a bálok a szerelem megtalálásának reményében.
Daphne, a királynő által igen kedvelt bridgertoni lányok egyike Charlotte találkozott a Hastings hercegével. A herceg Simon Basset egy nagyon elegáns férfi, aki Daphne-hoz hasonlóan nem kíván a családok által kiválasztott férfihoz feleségül menni.
Az igaz szerelemről mindketten azonos elképzeléssel rendelkeznek, ezért közösen úgy döntenek, hogy úgy tesznek, mintha egy párt alkotnának. Ennek az álkapcsolatnak köszönhetően megkapják a kívánt időt, hogy igazi kérőt találjanak. Ám egy részlet megbontja tökéletesen kivitelezett tervüket; az igaz szerelem megjelenése Daphne és Hastings hercege között.
A sorozatban megcsodálhatjuk azt az eleganciát, amellyel a korabeli férfiak és nők öltözködésükben rendelkeztek.
Az hercegnőruháktól a megmunkált csipkékkel, majd a pompás korsettek, amelyek hihetetlen sziluettet nyújtanak, vagy ismét a illesztett öltönyök, amelyek a férfiaknak egyenes és bájos tartást kölcsönöznek.
Ebben a híres Londoni korszak képében megjelenő öltözködésben a fűző nagyon fontos helyet foglal el. Ez a fajta ruhadarab több volt, mint egy deréköv, amely lehetővé tette a nők számára avékony derekat. Az
elegancia jelképévé vált, és tükrözte viselőjének társadalmi státuszát.
Bridgerton-stílusú fűző
A 16. század elején a nők testét egy merev alsóruha megjelenésének köszönhetően megformálták. Valóban a híres fűzőről beszélünk, amelynek célja az volt, hogy a ruha hátulján található fűző segítségével formálja az alakot és csökkentse a derékbőséget.
Ez a különleges derékfűző egyébként a 20. század kötelező darabjává vált, és nem véletlenül, ez a merev keretű, merev testű fűző a felsőosztálybeli polgári nők eleganciáját és gazdagságát képviselő új szimbólummá vált.
Az A Bridgertoni krónika című sorozat nyolc epizódjában a viktoriánus stílusú fűző minden szépségét megcsodálhatjuk.< /p>
Az Bridgertoni krónika sorozat nyolc epizódjában megcsodálhatjuk a viktoriánus stílusú fűzők minden szépségét.
Az igazság a bridgertoni fűzőkről
A „Bridgerton” című gőzös dráma nyitójelenetében Prudence Featherington, a hegymászó Lady Featherington egyik alkalmas lánya, az angol királynőnek való bemutatásra öltözik.
Prudence lélegzetvisszafojtva hajol meg, miközben egy szobalány meghúzza fűzőjének fűzőjét.
”
Én másfél narancsnyi méretűre tudtam szorítani a derekam, amikor Prudence korában voltam” – mondja Lady Featherington.
Sajnos az ilyen, forgatókönyvírók által előadott beszédek rossz hírét keltik a fűzőnek. Sok történelmi és fantasy filmben egyaránt van hasonló jelenet.
Kezdhetjük Scarlett O’Harával, az Autant en emporte le vent-ben, aki egy ágytámlába kapaszkodik, amikor a szobalány befűzi a fűzőjét.
Aztán Elizabeth Swann a A Karib-tenger kalózai-ban, aki úgy néz ki, mint aki nem kap levegőt, amikor a fűzőjét tálalják.
Aztán Emma Watson, aki a Disney A Szépség és a Szörnyeteg élőszereplős remake-jében Belle-t alakítja, és kijelenti, hogy a karaktere túl független ahhoz, hogy fűzőt viseljen.
A fájdalomtól szenvedő karakterek egyike sem rendelkezik a saját élete felett; minden jelenetben egy tekintélyi figura (Prudence anyja, Elizabeth apja, Scarlett szobalánya) mondja meg nekik, mit tegyenek.
Alden O’Brien, a jelmezek és textíliák kurátora a Daughters of the American Revolution Museum Washingtonban
Azt mondja: „Hogy legyen egy jelenet, amelyben azt mondják: „szorosabban, szorosabban”, az nyilvánvalóan a nők társadalomban betöltött korlátozott szerepét helyettesíti.”
A probléma az, hogy majdnem minden ilyen ábrázolás túlzó, vagy egyszerűen csak téves. Ez nem azt jelenti, hogy a „Bridgerton” showrunner Shonda Rhimes tévedett a nők jogainak ábrázolásában a korai 19. századi Regency korszakban, mert valóban erősen korlátozták őket, de a fehérneműjüket nem lehetett hibáztatni.
Kass McGann, ruhatörténész, aki világszerte múzeumok, tévéműsorok és színházi produkciók tanácsadója, e-mailben kifejtette: „Kevésbé a fűzőről, inkább a színpadi pszichológiáról van szó.”
Kass McGann, a ruhatörténész, aki világszerte múzeumok, tévéműsorok és színházi produkciók tanácsadója./p>
Négy évszázad alatt a divat számtalan változása során a női alsóneműk neve, stílusa és formája nagyon változatos volt.
De azok számára, akiknek a kosztümös drámákról alkotott ismereteik kizárólag a műsorokból és filmekből származnak , mint például Bridgerton, ezeket a különböző ruhadarabokat tévesen mind fűzőként csoportosítják.
Nagyon fontos tudni, hogy a fűző egyszerűen egy szerkezetes alsóruha a női felsőtest számára, magyarázza Hilary Davidson, divattörténész és a Ruha Jane korában című könyv szerzője.
Az első fűzők a 16. században jelentek meg, válaszul a női divat fejlődésére, amely merevebb és geometrikusabb volt.
A bálnacsontból , nádból vagy néha még fából is
tervezett fűző formálta a nők testét en fordított kúp alakú, ami mindig is divatos volt.
Néhányan párnákat vagy karikákat használtak, hogy a derék alatt szélesebb formát adjanak maguknak, ami viszont keskenyebbé tette a derekat. Ez a forma többé-kevésbé fennmaradt egészen a Regency-korszakig, az 1800-as évek elejéig, amikor is Davidson szerint mindenféle találmány, változás és zavar” volt a divatban.
Ez alatt a 20 éves időszak alatt a nők választhattak: viselhettek korsettet, a bálnacsontból készült, strukturált ruhadarabokat, amelyek leginkább hasonlítanak a mai fűző kialakítására; nagyon puha, párnázott, de még mindig támasztó alsóneműt, ami valahol a kettő között volt.
O’Brien, azt mondja, hogy a regency korszak korsettjei puha pamutból készültek, merevebb pamutzsinórral a tartás érdekében, és néha hátul csatornákkal a csontozáshoz, elöl pedig egy réssel a fém vagy fa tartónak, az úgynevezett buscnak.
De a kezdetektől fogva ezek az alsóneműk csak normális ruhák voltak, mondja Davidson. A
nőknek széles választék állt rendelkezésükre, ahogy ma is számos lehetőségük van a sportmelltartótól a Wonderbra-ig.
Aki csak otthon lógott, az a kényelmesebb fűzőt viselte, míg mások, akik bálba mentek, valami szűkebbet, ami szebb vonalat ad.
A dolgozó nők azonban valamilyen fűzős és támasztó ruhadarabot viseltek, mint ez, ami megcáfolta azt az elképzelést, hogy a fűző felhúzása azonnal ájuláshoz vezet. Davidson számára nagyon bosszantó az a mítosz, hogy a nők ilyen kényelmetlen holmikban járkáltak, amelyeket a patriarchátus miatt nem tudtak levenni.
Az asszony azt mondja: „És ezt 400 évig tűrték? A
nők nem ilyen hülyék.”
Davidson hozzáteszi, hogy ezek a ruhák nemcsak az akkori, hanem a mai, modern mércével mérve is kényelmesek voltak. Nagy többségük fiatal lányként kezdett el viselni valamilyen fűzős ruhadarabot, így felnőttként már hozzászoktak.
O’Brien, egyetért: „Ha lenne valami, ami beljebb megy a mellkasodba… én nagyon szeretném, ha lenne, mert jobban elosztaná az alátámasztást.”
A viktoriánus korszakban, Bridgerton után a fűzők homokóra alakúvá fejlődtek ⌛️, az az alak, amelyet sokan elképzelnek, amikor egy kényelmetlen, szerveket összenyomó, testet deformáló fűzőre gondolnak.
De megint csak a múltról alkotott modern elképzelések alakítják az erről az alsóneműről alkotott képünket. Davidson szerint a szoknyák nagyobbak voltak ebben az időszakban, mert mennél szélesebb a szoknya, annál kisebb a derék.
A múzeumok gyakran úgy mutatják be a gyűjteményükben a fűzőket próbababákon, mintha a széleik találkoznának.
A valóságban valószínűleg úgy viselték volna őket, hogy a széleik egy-két centiméterre vagy még lazábban álltak volna egymástól, ha egy nő úgy döntött volna.
McGann szerint az egyik ok, amiért a fűzőt a fájdalommal társítják, az az, hogy a színésznők arról beszélnek, hogy kényelmetlenül érzik magukat, ha egy szerephez kényelmetlen fűzőt kell viselniük.
„Sok esetben a fűzőket nem a színésznőre szabják, hanem kényelmi okokból egy általános méretének megfelelő fűzőt használnak” – magyarázza McGann.
„Ez azt jelenti, hogy olyan fűzőket viselnek, amelyek nem illeszkednek megfelelően, és amikor rendesen befűzik őket, az fájhat!”
Szóval, a Regency idején és más korszakokban a nők a fűzőjük fűzőjét a kényelmesnél jobban meghúzták, vagy csak azért, hogy keskenyebb divatos derekat érjenek el?
Naná, hogy egyesek igen, ha valakit le akartak nyűgözni, mint például az ASzélhámos című film jelenetében, amelyben egy fiatal, egyedülálló nő próbált benyomást kelteni.
A Bridgertonban a társadalmi aktivista Lady Featherington ragaszkodása a lányai szűk derekához szintén logikusnak tűnik. Csakhogy a Regency-korszakban, amikor a ruhák leestek a mellről, mi értelme volt a karcsú deréknak?
„A szűk fűző ötlete teljesen felesleges és irreleváns a divat szempontjából” – mondja Davidson.
„Kizárt, hogy a korabeli fűző összezsugorítja a derekát, és nem is próbálja” – teszi hozzá O’Brien.
Egy másik probléma Bridgerton fehérnemű-divatválasztásaival, a Regency korabeli fűzőket nem úgy tervezték, hogy olyan dekoltázst hozzanak létre, amelyet a mai közönség vonzónak talál, hanem inkább arra, hogy megemeljék és két kerek gömbként szétválasszák a melleket.
A Bridgerton korsettjeit elöl túl laposnak találja. A Vogue-nak adott interjújában a Bridgerton jelmeztervezője Ellen Mirojnick kifejtette a sorozat ruháival kapcsolatos filozófiáját:
„ez a sorozat szexi, szórakoztató és sokkal elérhetőbb, mint egy átlagos józan korabeli dráma, és fontos, hogy a fűzők nyakkivágása ezt tükrözze.
„
A „Bridgerton”-nak azonban igaza van a nők státuszát illetően a 19. század elején. A
házasság volt az egyik egyetlen lehetőség azon nők számára, akik nem akartak életük végéig együtt élni a párjukkal, így a sorozat hangsúlya a jó házassági párosítás megteremtésére továbbra is igaz.”
Amint férjhez ment, a nő jogilag a férje tulajdonává vált. A férje beleegyezése nélkül nem írhatott alá szerződéseket vagy nem írhatott végrendeletet.
A 19. század közepére a nők jelentős előnyre tettek szert azzal, hogy birtokba vehették a vagyont vagy válólevelet kaphattak. Azonban csak 1918-ban Angliában vagy 1920-ban az Egyesült Államokban egyes nők szavazhattak.
Nagyjából ugyanebben az időben a fűzők kikerültek a divatból, és sok korabeli író kapcsolatot látott a fűző felszabadulása és a nők felszabadulása között.
O’Brien azt mondja, hogy most visszatekintve ez a következtetés nem állja meg a helyét. ”
Ott vannak ezek az írók, akik azt mondják: ‘Ó, mi sokkal felszabadultabbak vagyunk, mint azok a szörnyű, képmutató, elnyomott viktoriánusok, és ledobtuk a fűzőt’.”
Hát, sajnálom, de ha megnézzük az alakformáló ruhákat az 1920-as években, pontosan ugyanazt csinálták, vagyis alulöltözetet használták.
a ma divatos alak megteremtésére, ami a húszas években azt jelentette, hogy gumírozott derékszíjakat és mellpántokat használtak, hogy teljesen megszorítsák a nő természetes alakját.
A társadalomnak mindig is lesz egy testideálja, amelyet sok nő számára lehetetlen lesz elérni, és minden nő maga dönti el, meddig megy el ennek az ideálnak a megvalósításában.
Mindig lesznek néhányan, akik ezt az ideált a végletekig fogják vinni, még akkor is, ha ezzel a saját életüket kockáztatják.
O’Brien és Davidson remélik, hogy az emberek nem látják többé a fűzőket a patriarchátus elnyomó eszközének, vagy a nők divatmániájának fájdalmas emlékeztetőjének.
Hagyjuk, hogy a pletykák szeszélyei hassanak ránk, ahelyett, hogy a saját tapasztalataink és divatunk mellett döntenénk!
Mégis a fűző viselése ugyanolyan elnyomó, mint a melltartó viselése. Mégsem kényszeríti ma már senki a nőket melltartó viselésére?
A helyes kérdéseket kell feltenned magadnak, ismerve mindazt a szépséget, ami a fűző viselésével jár!
Tényleg, könnyebb furcsának, szokatlannak és a múltból származónak látni, mint a valódi értékét, egy új generációs ruhadarabot, elegánsat, trendit.
Ez kaland minden, ami egy olyan ruhadarab, amely lehetővé teszi, hogy finomítsd vagy ne finomítsd a sziluettedet a számodra legjobban tetsző dimenzióra.
Kifejezheted a személyiségedet, a bájodat azzal, hogy nagyon elegáns vagy, ha tudod milyen ruhát viselj fűzővel!
A Bridgerton krónika „2. évad”
A Netflix egyik legjobb ajánlása, a Dráma sorozat Bridgerton első évada jelenleg három fő kategóriában is jelölt a 2021-es Emmy-díjra:
- A legjobb dráma
- A legjobb színész ( Regé-Jean Page ) ./strong>
- Drámai sorozat rendezője ( Julie Anne Robinson )
<
ol>
Ha rajongója vagy a bestseller író Julia Quinn nyolc Bridgerton-regényének, akkor jó eséllyel már tudod, mi fog történni a Featheringtonokkalés Bridgertonnal, amikor a második évad elérhetővé válik.
De mindazok számára, akik még mindig nem olvasták ezeket a könyveket vagy csak kíváncsian várják, hogy mi lesz a <Shonda mit fog kezdeni a következő résszel, ebben a cikkben tovább görgethetitek a második évad további részleteiért.
Mikor jelenik meg a Bridgerton 2. évada a Netflixen?
A Bridgerton 2. évada a tervek szerint 2022-ben kerül adásba. Konkrét dátum még nem áll rendelkezésre, így a rajongók kénytelenek sötétben tapogatózni, amíg további információkra várnak a híres megjelenéssel kapcsolatban.
Az alábbi videóban azonban felfedjük az első képeket a 2. évadból.
Az Instagramon jelentette be a Netflix hivatalosan is a második rész megjelenését. A Lady Whistledown’s Society Paper különkiadása is megjelent, amelyben tájékoztatják az olvasókat, hogy a Bridgerton szereplőgárdája 2021 tavaszán visszatér a produkcióhoz, ezúttal Anthonyra ( Jonathan Bailey) koncentrálva.
Bridgerton 2. évad szereplőgárdája
Először is egy szörnyű hírt kell közölnünk, bár a nagy többség már tudja, de a Hastings hercegét, akit Regé-Jean Page nem lesz része a 2. évadnak.
Lady Whistledown nemrég jelentette be, hogy Daphne, akit Phoebe Dynevor, alakít, valóban szerepelni fog a sorozatban, annak ellenére, hogy Simon egyelőre búcsút int.
Szóval miért hagyja el Regé-Jean Page a sorozatot?
A színész saját elmondása szerint mindez a karaktere tervének része volt, amikor először szerződött.
„Ez egy évadon átívelő ív. Lesz eleje, közepe, vége” – mondta a Variety-nek, és azt is hozzátette, hogy tetszett neki a felállás, mert „úgy érezte, mintha egy limitált sorozat lenne.”
Aztán így folytatja: „Csak lelkesedéssel tekintek a Bridgertonra, ahogy folytatja a gőzmozdonyát és meghódítja a világot. De az is segít, hogy befejezzük ezeket az íveket és leszálljunk.”
Sztár a 2. évadban
A jó hír az, hogy az új évadban várhatóan az alábbi szereplőkkel találkozhatunk:
- Nicola Coughlan mint Penelope Featherington
-
- Nicola
Coughlan mint Penelope Featherington- Jonathan Bailey, mint Anthony Bridgerton
- Luke Newton, mint Colin Bridgerton
- Claudia Jessie mint Eloise Bridgerton
- Luke Thompson mint Benedict Bridgerton
- li>Ruth Gemmell mint Lady Violet Bridgerton
- Polly Walker mint Lady Portia Featherington/strong>
- Adjoa Andoh mint Lady Danbury
- Adjoa
Andoh mint Lady Danbury- Golda Rosheuvel mint Charlotte királynő
- Ruby Barker mint Marina Thompson
- strong>Jessica Madsen mint Cressida Cowper
- Nicola
Február 15-én a Netflix bejelentette, hogy Simone Ashley csatlakozik a szereplőgárdához Kate Sharma szerepében, aki egy okos, de nagyon önfejű fiatal nő, aki szerelmes Anthonyba.
Azt is tudjuk, hogy Charithra Chandran fogja játszani Edwina Sharmát./strong> és Rupert Young fogja játszani Jack, egy új karaktert, aki nem szerepel a könyvekben.
A Deadline áprilisban megerősítette, hogy a sorozat szereplőgárdája két további taggal bővül: Shelley Conn és Calam Lynch .
Vannak spoilerek a 2. évadról?
A második évadról?
Ha rajongsz Julia Quinn regényeiért, akkor valószínűleg rájöttél, hogy milyen fontos volt az 1. évad fináléjának végén
a kis
méhecske!
A Julia második könyvében, A vikomt, aki szeretett engem címűben Anthony lesz Viscount Bridgerton, amikor az apja hirtelen meghal egy méhcsípés következtében. A
regény további részében a méhek fontos részévé válnak a történetnek, mivel Anthony szerelmét, Kate-et a könyv későbbi részében sorra megcsípik.
Most már megerősítették, hogy a sorozat folytatása a regények nyomán folytatódik. A második évad sokkal inkább Anthony szerelemkeresésére fog koncentrálni, mint Simon és Daphne életére.
Még egy jó hírrel zárjuk: a nyolc romantikus regény, amelyek az egyes karakterek szerelemkereső útjára fókuszálnak, végül megkapják a saját évadjukat a Netflixen!
A Netflixen is kapnak majd saját évadot!